با پيدايش تكنولوژي هاي نوين و نفوذ آن به جنبه هاي مختلف زندگي انسان، پارادايم هاي جديد مطرح شده و زندگي بشر كاملاً تحول يافته است. در چنين موقعيتي، سازمانها براي دست يابي به مزيت رقابتي و حفظ موقعیت خود در محيطي متغير به استفاده از ابزارهاي نوين مديريتي و روشهاي جديد روي آورده اند. از اين رو مديريت دانش همچون يك نگرش نوين در سازمانها منظور مي شود. بنابراین راز موفقیت سازمان ها در محیط متغیر امروزی همانا مدیریت دانش است. لذا سازمان ها بايد به صورت برنامه ريزي شده براي اجراي آن اقدام نمايند و از طريق فرصتهايي كه داراي دانش براي ايجاد ارزش در سازمان فراهم مي كند، استفاده كنند و از طريق اثر گذاري در محصولات، فرآيندها و افراد، ارزشها را ديرپا و ماندگار سازند. هم چنین برای موفقیت مدیریت دانش در سازمان ها عوامل متعددی تأثیرگذار هستند که در این مقاله سعی شده است تا با تشریح مدیریت دانش، بر عوامل مؤثر در موفقیت آن در سازمان ها پرداخته شود.
کلید واژگان :سازمان های یادگیرنده، مدیریت دانش، پیاده سازی مدیریت دانش
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک