پيدايش مفهوم تجارت الكترونيك در پي ظهور و گسترش فنآوريهاي نوين ارتباطي از جمله اينترنت است. تجارت الكترونيك، انقلاب صنعتي قرن اخير بوده كه در طي اين سالها در بستر اينترنت رشد فزايندهاي داشته و شامل انجام هرگونه امور تجاري و بازرگاني از طريق شبكه جهاني اينترنت ميباشد. از روشهاي موجود در تجارت و مبادله الكترونيكي دادهها يعني توليد، پردازش، كاربرد و تبادل اطلاعات و اسناد به شيوههاي الكترونيكي و خودكار ميان نظامهاي رايانهاي بر اساس زبان مشترك و استانداردهاي مشخص و با كمترين دخالت عامل انساني است. ايران نيز مانند ساير كشورها، داراي شركتهاي بسياري است كه براي توسعه بازار خود به اينترنت وابستهاند. هدف بيشتر اين شركتها از پايگاههايي كه در اينترنت ايجاد ميكنند، توسعه صادرات است. اما در مسير توسعه تجارت الكترونيك موانعي نيز وجود دارد. از اين رو، در اين مقاله، علاوه بر تشريح تجارت الكترونيك، به بررسي جايگاه آن در ايران نيز پرداخته ميشود.
کلید واژگان :تجارت الكترونيك، شبكههاي كامپيوتري، فنآوري اطلاعات، فنآوري ارتباطات.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک