در رقابتهای جهانی موجود در عصر حاضر، باید محصولاتی متنوع را با توجه به درخواست مشتری، در دسترس وی قرارداد. خواست مشتری بر کیفیت بالا و خدمت رسانی سریع، موجب افزایش فشار هایی شده است که قبلاً وجود نداشته است، در نتیجه شرکت ها بیش از این نمی توانند به تنهایی از عهده تمامی کارها برآیند. این تغییرات، آنها را به سمت چالشهای نوینی هدایت می کند که عدم توجه به آنها، بقا و موفقیت سازمانهای تولیدی را تهدید میکند. سازمانهای تولیدی برای پاسخ به این چالشهای کسب و کار، رویکرد نوینی به نام تولید چابک (Agile Manufacturing) را توسعه دادند. تولید چابک را توانایی بقا و پیشرفت در یک محیط بسیار رقابتی با تغییرات مستمر و غیر قابل پیش بینی، به وسیله واکنش سریع و موثر نسبت به تغییرات و همچنین ایجاد محصولات و خدمات بر اساس خواست مشتری تعریف کرده اند. در این مقاله روش جمع آوری داده ها، کتابخانه ای و با استفاده از منابع دسته اول می باشد که ابتدا تعاریف و روندهای تاریخی و شرایط محیطی که منجر به ظهور تولید چابک شده است را بررسی و سپس مروری بر مدل های مختلف مورد نیاز برای چابکی و همچنین فراهم کننده های چابکی خواهد داشت. در انتها نیز تعدادی از مدل های چابکی با هم مقایسه و بهترین و مفیدترین آنها را در سازمانهای تولیدی معرفی می کند.
کلید واژگان :چابکی، تولید چابک، محیط رقابتی، مشتری مداری
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک