چکیده :

رواج تفکر سیستمی در مدیریت با در نظر گرفتن عوامل بیرونی و درونی دخیل در سازمان، منجربه ارائه تصویر بهتر و منسجم تری از سازمان گردید که خود موجب ارائه تئوری های جدیدی در مدیریت، و از جمله آنها تئوری اقتضایی گردید. در تئوری مذکور مطلق گرایی رد گردیده و کارایی هر شیوه مدیریتی وابسته به امکانات، شرایط و موقعیتی دانسته شده است که در آن زمان و مکان، سازمان را در برگرفته است. نگرش سیستمی، چارچوب روش شناختی جهت تحقیق و بررسی ساخت و کارکرد یک سیستم را فراهم می آورد که میتواند ما را در زمینه انتخاب و گزینش بهترین شیوه با در نظر گرفتن شرایط و موقعیت آن یاری رساند.ازطرفی استفاده ناقص و ناهمگون بانک‌های دولتی و خصوصی از ابزار سیستماتیک، گرچه مشکلاتی را برای کاربران به وجود آورده است، اما امید می‌رود با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و بسترسازی فرهنگی به‌ همراه اعتماد و اطمینان از طریق حذف کردن پول نقد از معاملات رایج، افزایش دستگاه‌های کارت‌خوان و پایانه‌های فروش حرکت به سوی بانکداری الکترونیکی در کشور تسریع پیدا کند.خدمات بانکداری الکترونیکی در بازار رقابتی ،چنانچه مسیری مستمر به سوی ارتقاء و تکامل را نپیماید،در پی از دست دادن ارزش و مزیت رقابتی و صرفه های اقتصادی(در مواجهه با انتظارات روز افزون مشتریان در سیمای میزان رضایت اعلانی و اظهاری آنها) به روایت سامانه های ثبت ماوقع بکارگیری خدمات، محکوم به زوال(دراثر کاهش ثمربخشی و میزان بکارگیری) است.دراین مقاله برای حل این مشکل، مدل بلوغی هفت لایه برای ارتقاء مستمر کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی درقالب دیدگاه های سیستمی پیشنهاد گردیده است که از طریق کیفیت سنجی مستمر خدمات ودر استفاده ازآنها و فاصله سنجی،به کمک راه حلهای بهبود طلبی که تحقق آنها قابل ردیابی است، مسیری تکاملی ورو به ارتقاء برای این خدمات را به دست می دهد.

کلید واژگان :

سيستم ،مديريت،بانک، خدمات بانکداری الکترونیکی



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک