چکیده :

در بازارهای رقابتی و پویا و پیچیده، سازمان¬ها همواره به دنبال کسب مزیت رقابتی پایدار می¬باشند تا بتوانند علاوه بر حفظ سهم بازار خود به مشتریان بالقوه نیز دست یابند. بنابراین تلاش می¬کنند تا منابع ایجاد و حفظ مزیت رقابتی را شناسایی کرده و مورد بهره¬برداری قراردهند. با توجه به رشد نفوذ فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی بالاخص سیستم¬های اطلاعات مدیریت در سازمان¬ها، می¬توان از آنها به عنوان منبع درون سازمانی ایجاد و ارتقا مزیت رقابتی پایدار سازمان یاد کرد. در این راستا پژوهش حاضر در نظر دارد با بهره¬گیری از روشی اسنادی و مبتنی بر مطالعات کتابخانه¬ای به بررسی نقش سیستم¬های اطلاعات مدیریت در برقراری مزیت رقابتی پایدار سازمانی بپردازد.

کلید واژگان :

سیستم های اطلاعاتی مدیریت، مزیت رقابتی، استراتژی های رقابتی، سازمان.



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک