چکیده :

یکی از چالش هاي همیشگی طراحی تقاطعات غیر همسطح در نقاط پر ازدحام شهرها در کشور های در حال توسعه بحث تملک زمین و هزینه ي بسیار زیادیست که س ازمان هاي متولی متحمل میشوند. از آنجا که تقاطعات غیر همسطح نیاز به حریم زیادي دارند ، ساخت یک تقاطع غیر همسطح که هم نیاز به حریم کمتري داشته باشد و هم تمام حرکات در آن بدون وقف ه انجام شود ، اولویت زیادي دارد. از این رو در این پروژه یکی از جدیدترین انواع تقاطعات غیر همسطح بزرگراه به بزرگراه که به تازگی مورد توجه محققین و طراحان قرار گرفته یعنی تقاطعات نانو با یکی از متداولترین تقاطعات غیر همسطح دنیا یعنی تقاطعات تمام جهتی مورد بررسی و مقایسه قرار میگیرد و امکان سنجی استفاده از آن بیان میشود . در این پروژه ، جایگزینی تقاطعات غیر همسطح تمام جهتی با و مطالعه موردي تقاطع ( Aimsun تقاطع نانو با استفاده از شبیه سازي میکروسکوپیک (نرم افزار بزرگراه شیخ فضل الله و محمد علی جناح و تحت طیف هاي مختلف از جریان ترافیک بررسی شد . نتایج حاصل از این پروژه عملکرد بهتر تقاطع تمام جهتی را هم در اکثر پارامترهاي ترافیکی و هم از لحاظ ایمنی نشان داد . اما با توجه به نیاز به حریم راه بسیار زیاد تقاطع تمام جهتی و با در نظر گرفتن ملاحظات اقتصادي ، ساخت چنین تقاطعی در مکان هاي پر تراکم شهري توجیه پذیر می شود.

کلید واژگان :

تقاطع نانو ، تقاطع تمام جهتی ، شبیه سازي ، حریم راه ، تملک زمین



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک