چکیده :

امروزه، مشتریان با طیف وسیعی از محصولات و تکنولوژی های متعدد و متنوع روبرو هستند که امکان انتخاب و خرید محصول را برای آن ها دشوار ساخته است. این مسئله باعث شده است که آن ها رفتارهای مختلفی را در خرید و بهکارگیری این محصولات از خود نشان دهند و براساس مجموعه ای از منافع مثبت و منفی حاصل از نوآوری های جدید، تصمیم به خرید محصول بگیرند. در چنین شرایطی، پیش بینی نحوه واکنش و رفتار مشتری نسبت به خرید محصولات با تکنولوژی های جدید از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله، نقش استراتژی های رویارویی درپیش بینی رفتار مشتری نسبت به محصولات حاصل از تکنولوژی های جدید، و میزان اثرگذاری این استراتژی ها بر نگرش و تمایل خرید آن ها را مورد بررسی قرار گرفت. داده های آماری مورد نظر با توزیع پرسشنامه میان دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی )ره( قزوین جمع آوری و بوسیله نرم افزارهای SPSS19 و LISREL8.8 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان می دهد که باور افراد نسبت به محصولات در نگرش و تمایل خرید آن ها تاثیر گذار است، به طوری که هرچه افراد به ویژگی های یک محصول باور و اعتقاد بیشتری داشته باشند، تمایل بیشتری برای خرید محصول خواهند داشت.

کلید واژگان :

تکنولوژی جدید، نوآوری، استراتژی های رویارویی، رفتار مشتری.



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک