بازارياب ها با استفاده از ابزارهاي گوناگون ميكوشند واكنشهايي را كه بازارهاي مورد هدف نشان خواهند داد، شناسايي كنند. در تحقیق حاضر سعی داریم تا با تحقیقی توصیفی- پیمایشی ازطریق اطلاعات کتابخانهای، میدانی و توزیع پرسشنامه اثر 4 پی را بر افزایش سهم بازار ماهیان پرورشی بررسی کنیم. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان و کوهن 120 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت های تعاونی پرورش دهنده ی ماهی در استان مازندران انتخاب شده است. بنابراین یک فرضیه اصلی و چهار فرضیه فرعی تنظیم شده است که از نرم افزار لیزرل برای بررسی فرضیات تحقیق و سنجش معادلات ساختاری به کار گرفته شده است. نتایج بدست آمده نشان میدهد که شرکت های تعاونی پرورش دهنده ی ماهی در استان مازندران در ابعاد محصول، قیمت و ترفیع فعالیت مناسبی دارند ولی از کانال توزیع مناسبی بهره نمی برند. لذا در بعد کانال نوزیع پیشنهاد شده است به منظور خروج از این وضعیت و بهبود شرایط، به مولفه های مدیرت توزیع و استفاده از نیروهای آموزش دیده در این بخش، بهبود وضعیت جایگاه های عرضه مستقیم محصولات و مکان های فروش ماهی و بازارهای فروش که میزان به کارگیری آن ها در کم ترین سطح بوده است، توجه ویژه ای مبذول گردد.
کلید واژگان :سهم بازار، آمیخته بازاریابی، ماهیان پرورشی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6143967865146818
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنفرانس بین المللی کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری(ICECI2015)
- برگزار کنندگان : موسسه عالی علوم و فناوری خوارزمی
- تاریخ ثبت : 1394/05/25 03:14:11
- ثبت کننده : علیرضا داداشی جوکندان
- تعداد بازدید : 356
- تعداد فروش : 0