چکیده :

با پيشرفت تکنولوژی در هزاره جدید، افزایش رقابت در کسب سهم بازارهای داخلی و بین‌المللی افزایش یافته، رکود اقتصادی، تغییرات سريع در تمایلات مشتری و نوسانات شدید در بازارهای ارزی و مالی، موجب افزایش فشار بر بسیاری از سازمان‌های داخل کشور شده است. بنابراین، سازمان‌ها به‌دنبال راهی مطمئن جهت بهبود عملکرد دپارتمان بازاریابی خود می‌باشند تا از این طریق عملکرد کل سازمان را در بخش‌های مختلف بهبود بخشند. این مقاله کاربردی که روش آن به صورت تحلیلی- همبستگی می باشد سعی داریم با بهره‌گیری از ابزار پرسش‌نامه لیکرت به جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات بپردازیم. جامعه آماری، 180 نفر از کارشناسان خبره بانک آینده می‌باشد و حجم نمونه با استفاده از فرمول "کوکران" 136 انتخاب شدند. نمونه‌گیری از جامعه مورد مطالعه به روش تصادفی بوده است و برای اطمینان از نرمال بودن پرسش‌نامه از آزمون "کولموگروف-اسمیرونوف" استفاده شده است. روایی پرسش‌نامه نیز از طریق آزمون بارتلتKMO=0.821)) و پایایی توسط ضریب "آلفای کرونباخ" 0.827 به تائید رسیده است. نتیجه فرضیه‌های تحقیق حاکی از آن است که: مدیریت زنجیره تامین بر عملکرد دپارتمان بازاریابی و ارائه محصولات و خدمات بانکی، هزینه خدمات بازاریابی و عملکرد ارائه محصولات و خدمات تاثیر مثبت دارد.

کلید واژگان :

مدیریت زنجیره تامین،SCM، بازاریابی، خدمات بانکی



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک