چکیده :

پارادایم رقابت در فضای کسب وکار، بر ذهن بسیاری از مدیران امروزه جهان سیطره دارد؛ مدیران تنها راه پیروزی و موفقیت سازمان خود را در پیشی گرفتن از رقبا وگرفتن سهم بیشتر از بازار می دانند. آزاد شدن ذهن مدیران از این پارادایم نیازمند دیگرگونه نگریستن به مفهوم استراتژی چگونگی حضور در بازار کسب وکار است.در این مقاله ما دو صنعت کسب وکار موجود یعنی کتاب فروشی های ایران و صنعت ساختمان سازی را مورد بررسی قرار داده ایم وفضای که فعلا" این دو کسب و کار در آن هستند را مورد کنکاش قرار داده ایم وبا توجه به این بررسی ها راهکاری برای خارج شدن از این فضا و وارد شدن به فضای جدید از کسب وکار برای کسب سود و درآمد بیشتر به فعالان این صنعت ها پیشنهاد کرده ایم.

کلید واژگان :

اقیانوس آبی، اقیانوس سرخ، فضای رقابتی ، صنعت کتاب فروشی، صنعت ساختمان سازی



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک