امروزه مشتريگرايي از مفاهيم بسيار مهمي است كه ذهن اكثر مديران را به خود مشغول كرده و كسب رضايت مشتري به عنوان مهمترين وظيفه و اولويت مديران شركت ها محسوب ميشود. در اين پژوهش تلاش می شود تا رضایت از عناصر اصلی را در ارایه خدمات بیمه ای توسط شرکت های بیمه مورد بررسی قرار داده و رابطه آن را با ترجیح بیمه های خصوصی بدست آورد. این تحقیق با استفاده از تحلیل همبستگی و بهره گیری از ضرایب همبستگی کندال بی و اسپیرمن و همچنین ضریب دی سامرز به بررسی رابطه بین متغیرهای مستقل و میزان اثرگذاری آنها بر متغیر وابسته می پردازد. جامعه آماری این پژوهش كليه مشتريان شركتهاي بيمه خصوصي در استانهاي خراسان رضوي و شمالي ميباشد که از روش نمونهگیری تصادفی با حجم نمونه 300 نیز به منظور گردآوري دادههاي اين تحقيق استفاده شده است. بنابر یافته های تحقیق، سهولت در فرایند کاری، برخورد دوستانه و دلسوزانه، برقراری و حفظ ارتباط، امانت داری، پاسخگویی سریع، ارایه به موقع خدمات، تنوع محصولات، مهارت کارکنان و میزان حق بیمه به ترتیب بیشتریان اثرگذاری را بر ترجیح شرکت های بیمه خصوصی توسط مشتریان دارد.
کلید واژگان :رضایت مشتری، بیمه، ترجیح مشتری
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6144756342917906
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : بازاریابی خدمات با تاکید بر چالش ها و راهکارهای بازاریابی در صنعت بیمه
- برگزار کنندگان : دانشگاه سمنان
- تاریخ ثبت : 1394/08/24 08:27:09
- ثبت کننده : بهزاد حسن نژاد کاشانی
- تعداد بازدید : 957
- تعداد فروش : 0