از هنگامي که مطالعات بر روي اخلاق کسب و کار و کارآفريني شدت گرفته¬اند همواره همپوشاني آنها واينکه تا چه اندازه مقولات اخلاقي در کارآفريني تاثير مي¬گذارد مورد سوال محققان بوده است. در دهه¬ي اخير اهميت و رشد شاخه¬ي کارآفريني به¬خصوص در دانشگاه¬ها و مراکز علمي به شدت افزايش يافته است. به¬موازات افزايش ميزان اهميت کارآفريني شاخه¬ي اخلاق کسب و کار نيز به شدت توسعه پيدا کرده است. علم مديريت به دليل ماهيت استراتژيك آن به تصميم¬گيري در حوزه انساني نسبت به ساير علوم از اهميت خاصي برخوردار است چراكه تصميم در اين حوزه مي¬تواند بر اقشار مختلف جامعه و محيط و طبيعت تاثير بگذارد. از هنگامي که مطالعات بر روي اخلاق کسب و کار و کار افريني شدت گرفته¬اند همواره همپوشاني آنها واينکه تا چه¬اندازه مقولات اخلاقي در کارآفريني تاثير مي¬گذارد مورد سوال محققان بوده است. در اين مقاله به تاثير و اثرات اخلاق بر كارآفريني و كسب و كار سازماني پرداخته مي¬شود.
کلید واژگان :اخلاق، كسب و كار، كارآفريني، مديريت، اصول اخلاقي، اخلاق شركتي
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6145054989076988
- سال انتشار : 1391
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : كنفرانس ملي كارآفريني و مديريت كسب و كارهاي دانش¬بنيان
- برگزار کنندگان : دانشگاه مازندران و مرکز کارآفرینی و ارتباط با صنعت
- تاریخ ثبت : 1394/09/28 22:01:30
- ثبت کننده : حسین صمدی میارکلائی
- تعداد بازدید : 342
- تعداد فروش : 0