صنعت ورزش در ایران در طول چند سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است اما متاسفانه مورد بی توجهی در محیط متغیر و رقابتی قرار گرفته است. عدم تجانس بین تغییرات و پیچیدگی های محیطی و روش های بازاریابی مورد استفاده موجود، بازاریابی ورزشی را با چالش جدی مواجه ساخته است بطوریکه استفاده از روش های سنتی در جلب مخاطبان کارایی مورد انتظار را ندارد. در نتیجه عدم شناخت نیازهای مخاطبان و عدم جلب و تسخیر آن ها سبب شده است که بازاریابی ورزشی هزینه های جبران ناپذیری را متحمل شود. در این پژوهش توصیفی، استناد به منابع موجود نشان می دهد که برای موفقیت در بازاریابی ورزشی توجه به روش های نوین بازاریابی از نکات مهم و ضروری است. یافته های پژوهش حاکی است که توجه به ابعاد بازاریابی عصبی(جلب اعتماد مصرف کننده، تنوع در اندازه محصول، استفاده از استعاره های واقعی و تداعی خاطرات، تائید جمع، تحریک احساسات خرید مصرف کننده با استفاده از حواس پنجگانه) و اتخاذ استراتژی هایی منطبق با این ابعاد، نقش قابل توجهی در پیشبرد بازاریابی ورزشی دارند. در نتیجه بازاریابی ورزشی با تکیه بر این اصل نورومارکتینگ که تصمیمات افراد در هنگام خرید احساسی و از طریق میزان تاثیرپذیری حواس آنهاست و بعد از خرید و توجیه، رویه منطقی پیدا کرده و در صورت کسب رضایتمندی و کیفیت موردانتظار و اعتماد، منجر به تکرار خرید و وفاداری می گردد، می تواند در محیط متشنج و رقابتی ، به نیازهای مخاطبان پی برده و مخاطب را همواره در بازار خود جلب و حفظ نماید.
کلید واژگان :واژگان کلیدی: بازاریابی ورزشی، نورومارکتینگ، نورواسپرتینگ،
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6145233740746749
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین همایش ملی علوم ورزشی نوین،ورزش حرفه¬ای و ارتقاء تندرستی بهمن94
- برگزار کنندگان : دانشگاه گنبدکاووس
- تاریخ ثبت : 1394/10/19 14:33:27
- ثبت کننده : پروین افشار
- تعداد بازدید : 388
- تعداد فروش : 0