چکیده :
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک
مروزه مسأله اساسی در آموزش، دستیابی به اطالعات بیشتر نیست؛ با توجه به انفجار اطالعات و پیشرفتهای ارتباطی، هدف؛ توانمندسازی افراد و ارائهی راهبردهايی است تا آنها بتوانند اين حجم زياد و عمیق اطالعات رانقد و بررسی نمايند. با چنین هدفی، تنها راه حل طوالنی مدت، ايجاد محیطی وبرنامه درسی است نحوه يادگیری را بیاموزند. بدين ترتیب، تمرکز آموزش به طرف ارتقاء تفکر انتقادی و توانمندی آموزش مادامالعمر تغییر می يابد)گريسون و اندرسون، 4002(. برنامه درسی تحصیلی از تاثیرگذارترين مولفه ها روی تفکر انتقادی می باشد. مهارت تحلیل عینی اطالعات و تجارب را تفکر انتقادی نامیده اند. در حالی که تفکر انتقادی، تفکری تحلیلی است و دربرگیرندة شناسايی، ارزشیابی و جدل کردن است.
کلید واژگان :برنامه درسی، تفکر، تفکر انتقادی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6145311185338779
- سال انتشار : 1392
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : همایش ملی تغییر برنامه درسی دوره های تحصیلی آموزش و پرورش
- برگزار کنندگان : دانشگاه بیرجند- انجمن مطالعات برنامه درسی ایران
- تاریخ ثبت : 1394/10/28 13:40:53
- ثبت کننده : حجت دهقانزاده
- تعداد بازدید : 286
- تعداد فروش : 0