چکیده :

هدف این مقاله، سازمان¬دهی انواع سرمایه¬گذاری¬های سرمایه فکری و بکارگیری طبقه¬بندی¬های مختلفی از سرمایه¬گذاری¬ سرمایه فکری به¬عنوان محور اساسی حوزه¬های مختلف کاری شرکت¬ها در هر دوره¬ای از زمان است. بررسی ادبیات گذشته نشان می¬دهند که هیچ رویکرد منحصر¬به¬فردی در طبقه¬بندی سرمایه فکری وجود ندارد. مطالعات ما نشان می¬دهند که مراحل مختلف سرمایه¬گذاری در سرمایه فکری رامی¬توان به سه گروه کلی تقسیم نمود: خلق، توسعه، و حفظ و نگهداری سرمایه¬ فکری. با توجه به هدف سرمایه¬گذاری و مقدار سرمایه فکری شرکت¬ها و همچنین کیفیت آن، شرکت¬ها می¬توانند تصمیمات مختلف سرمایه¬گذاری را اتخاذ کنند.

کلید واژگان :

سرمایه فکری، سرمایه گذاری در خلق، سرمایه گذاری در توسعه، سرمایه گذاری در حفظ و نگهداری، دارایی های نامشهود



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک