چکیده :

هدف از انجام این پژوهش بررسی همبستگی رفتار دانش آموزان با تعهد سازمانی دبیران زن تربیت بدنی شهر یزد می باشد که بر روی 119 دبیران زن تربیت بدنی از کلیه مدارس متوسطه شهر یزد، به روش نمونه گیری، سرشماری نمونه برابر جامعه انجام شد. ابزارتحقیق با استفاده از دو پرسشنامه مک کومارک (1997) برای بررسی ابعاد مدیریت کلاسداری و آلن و مایر (1990) برای ارزیابی ابعاد تعهد سازمانی دبيران استفاده گردید و نیز روایی این پرسشنامه ها در تحقیقات پیشین توسط اساتید تربیت بدنی تایید شده وپایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ در پرسشنامه منابع مدیریت کلاسداری 88/0و پرسشنامه منابع آلن و مایر (1990) 83/0به دست آمد. جهت تحلیل داده‌ها از روش آزمون همبستگي پيرسون و آزمون t مستقل براي تجزيه و تحليل داده‌ها در سطح معني داري (05/0≤ p) استفاده گرديد. بر پایه یافته‌های پژوهش بین رفتار دانش آموزان با تعهد سازمانی دبیران زن تربیت بدنی مدارس متوسطه شهرستان یزد همبستگی معنی دار وجود دارد. لذا به مسئولين آموزش و پرورش پيشنهاد مي‌گردد به منظور افزايش تعهد سازماني دبيران، در جهت اصلاح رفتارهاي دانش آموزان تلاش بيشتري به عمل آورند تا دبيران با علاقه بيشتري به تدريس بپردازند.

کلید واژگان :

رفتار دانش آموزان، تعهد سازمانی، معلمان زن تربیت بدنی، مدارس



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک