چکیده :

افزایش رقابت و تحولات بازار و محیط کسب و کار، روش هاي تأمین اقلام و ارتباط میان خریداران و تأمین کنندگان را تغییر داده است. در شرایط جدید افزایش روابط با تأمین کنندگان و توسعه روابط مشارکتی و پایدار با آنها براي کاهش هزینه ها و افزایش انعطاف پذیري در برابر مدیریت روابط » تغییرات بازار ضروري است. در این راستا برخی از شرکت هاي بزرگ نرم افزاري جهان با ارائه راه حل هاي جامع و مؤثر به نام در این زمینه بهبودهایی چشم گیري را باعث شده اند. البته پدید آمدن چنین سیستم هایی بواسطه افزایش وابستگی به « تأمین کنندگان پیمانکاران و تأمین کنندگان در سازمانها بوده است. براي افزایش سود، شرکت ها باید بتوانند در حداقل زمان ممکن، تأمین کننده مناسب را انتخاب نمایند ،رابطه استراتژیک را با تأمین- کنندگان افزایش دهند و بهصورت مؤثر با آنها در تعامل باشند. سیستم هاي مدیریت روابط تأمین کنندگان ابزارهایی را ارائه می کنند که بواسطه آن می توان روابط تعاملی ، گسترده و استراتژیکی را با تأمین کنندگان توسعه داد. این سیستم ها فرآیند تدارکات و تأمین استراتژیک درون سازمان ها و بین چند سازمان را مدیریت می نمایند. تجربه نشان داده است که شرکت ها و سازمانهایی موفق هستند که روابط مستحکم و پایداري را با تأمینکنندگان خود برقرار نمایند. با توجه به اهمیت مطالب ذکر شده، در این مقاله ضمن بررسی آخرین یافته ها در خصوص سیستم مدیریت روابط تأمین کنندگان، اجزاء، فرآیندها و مزایاي بکارگیري آن در سازمانها و همچنین نقش و جایگاه آن را درلجستیک و زنجیره تأمین را بیان می‌نماییم.

کلید واژگان :

زنجیره تأمین- مدیریت زنجیره تأمین – مدیریت روابط تأمین کنندگان – ارزیابی مدیریت زنجیره تأمین



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک