ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎ ﻫﺪف بررسی رابطه میان ابعاد ارزش ويژه برند و عوامل موثر بر آن در صنعت پوشاک ورزشی کشور است. روش تحقیق توصیفی و از نوع مطالعات همبستگی است. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎري اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ را دانشجویان و فارغ التحصیلان تربیت بدنی کشور ﺗﺸﮑﯿﻞ دادﻧﺪ ﮐﻪ 625 ﻧﻔﺮ آﻧﻬﺎ ﺑﺮ اﺳﺎس روش ﻧﻤﻮﻧﻪﮔﯿﺮي ﺗﺼﺎدﻓﯽ در دسترس تعيين شده است. ابزار گرداوری داده ها، پرسشنامه استاندارد یو و دونته (2001) بود که پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ، 85/0 تعیین شد. براي تجزيه و تحليل داده ها، از آمار توصيفي و استنباطي (ضريب همبستگي پيرسون و رگرسیون چند متغیره) با نرم افزار20spss استفاده شد. یافته ها نشان داد رابطه مثبت و معناداری بین مولفه های ارزش برند (وفاداری، تدائی و آگاهی و کیفیت ادراک شده) با ارزش ویژه برند وجود دارد (55/0، 59/0، 49/0). همچنین نتایج حاصل از جداول رگرسیون، مقدار R2 را برابر 395/0 گزارش مینمایند، این بدان معنی است که رگرسیون خطی تداعی برند، وفاداری به برند، آگاهی از برند و کیفیت ادراک شده، به تنهایی حدود 40% از کل تغییرات ارزش ویژه برند را توجیه میکنند و مابقی، سهم سایر متغیرهاست.
کلید واژگان :ارزش ویژه برند، وفاداری به برند، آگاهی و تداعی برند، کیفیت ادراک شده، پوشاک ورزشی، دانشجویان و فارغ التحصیلان تربیت بدنی.
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک