چکیده :

بانکها در طي سالهاي گذشته با چالش هاي فراواني روبرو بوده اند كه مهمترين آنها گسترش دامنه بازاریابی افزايش سطح دانش و آگاهي مشتريان و به تبع آن تغيير در انتظارات و نيازهاي مشتريان بوده است. در راستاي مقابله با اين چالش هادر این پزوهش به شناسایی شیوه های بازاریابی با تاکید بر مدل 4c به عنوان نياز فعلي سيستم بانك ملی و مهمترين نياز این بانك پرداخته میشود، شیوه هایی که بتوان از طریق آنها به موقعیتهای متمایزی نسبت به رقبا دست یافت. روش تحقيق مورد استفاده از نوع توصيفي، پيمايشي و همبستگي ميباشد. همچنين جامعه آماري تحقيق حاضر شامل كلية مدیران ارشد،معاونین و مدیران میانی، وکارشناسان مربوطه در بانک ملی ایران مي‌باشد.حجم نمونه بااستفاده از فرمول كوكران 217 نفر تعيين گرديد و روش نمونه گيري پژوهش حاضر نمونه‌گيري تصادفی ساده مي‌باشد. داده هاي تحقيق با روش كتابخانه اي و ميداني گردآوري شده و ابزار مورد استفاده پرسشنامه بوده است. پايايي پرسشنامه ها با استفاده از روش آلفای كرنباخ برابر 866 .0 بدست امدو روايي ابزار با روش محتوايي مورد تأييد قرار گرفته اند. تجزیه وتحلیل اطلاعات تحقیق به کمک نرم افزار لیزرل و با استفاده از آزمونهاي آماري، توصيفي و استنباطي صورت گرفت. نتايج اين تحقيق حاکي از آن است که متغیرهای c4 از جمله ارزش های مشتری پسند، سهولت خرید،هزینه مشتری،ارتباطات از جمله شیوه های مهم بازاریابی خدمات بانکی در ارائه خدمات و رضایت مشتریان است.در این راستا براساس الگوی فریدمن در میان، شیوه های بازاريابي موثر بر افزايش خدمات بانکی ،به ترتیب، مولفه ارزش‌های مشتری‌ پسند، روابط با مشتریان، هزینه مشتری و سهولت خرید دارای بیشترین و کمترین اهمیت می باشند.

کلید واژگان :

شیوه های بازاریابی،ارزشهای مشتری پسند،سهولت خرید،هزینه مشتری،ارتباطات



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک