تحقیق حاضر بر آن است تا با استفاده از روشی توصیفی-تحلیلی و با ماهیتی کاربردی به ارزیابی رضایت شهروندان از سیستم حمل و نقل تاکسیرانی در شهر یزد با استفاده از روش های SERVQUAL و KANO بپردازد. جامعه آماری این تحقیق کلیه شهروندان شهر یزد میباشد که بر اساس روش نمونه گیری تصادفی تعداد 150 نفر از آنها به عنوان حجم نمونه انتخاب شدهاند. در اولین گام شکاف کیفیت خدمات بر اساس مدل SERVQUAL تعیین و سپس توسط روش KANO خواسته ها ونیازهای مشتریان طبقه بندی شده است. پس از جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه، داده ها با استفاده از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف(KS) و آزمون مقایسه زوجی توسط افزار SPSS21 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از این تحقیق حاکی از آن می باشد، از مجموع 22 ویژگی تعیین شده، 5 ویژگی دارای شکاف مثبت و نشان دهنده رضایت شهروندان بوده است و مطابق روش KANO از میان 17 خواسته تعیین شده از روش SERVQUAL13 ویژگی به عنوان تک بعدی، 1 ویژگی به عنوان بی تفاوتی و 3 ویژگی بصورت جذاب مورد طبقه بندی قرار گرفته است.
کلید واژگان :رضایت شهروندان، روش SERVQUAL، روشKANO، حمل و نقل، تاکسیرانی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6146180032195523
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین همایش ملی عبور از رکود اقتصادی، چالش ها و راهکارها
- برگزار کنندگان : گروه اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد
- تاریخ ثبت : 1395/02/09 04:08:41
- ثبت کننده : مرتضی رحمانی نیکوئی
- تعداد بازدید : 259
- تعداد فروش : 0