چکیده :

اینترنت سرگرمی هاي بسیار زیادي را براي بچه ها با خود به ارمغان می آورد. یکی از این سرگرمی هاي جالب، بازي هاي اینترنتی یا بازي هاي برخط است. این بازي ها، نوع پیشرفته تر بازي هاي رایانه اي محسوب می شوند. در این بازي ها فرد براي استفاده، باید به اینترنت متصل شود.. بازي هاي برخط، به عنوان یکی از سرگرمی هاي اینترنتی ، رشد بسیار سریعی را در چند سال اخیر داشته است. این بازي ها به اصلی ترین سرگرمی هاي دیجیتالی، براي افراد تبدیل گردیده است. این بازي ها، نسبت به دیگر بازي هاي رایانه اي از قابلیت سرگرم کنندگی بیشتري ، برخوردار هستند. بازي کننده ، در این بازي ها می تواند ارتباطات اجتماعی بیشتري را با افراد دیگر برقرار نماید . اخیرا" توجه زیادي به ظرفیت هاي کاربرد بازي هاي رایانه اي در زمینه آموزش و یادگیري معطوف شده است. بازي هاي رایانه اي برخط از جمله این بازي هاست که به لحاظ برقراري ارتباط و تعامل با بازي هاي آموزشی و رایانه اي متفاوت می باشد. ویژگی اصلی این بازي ها آن است که آنها داراي قوانین، اهداف ،پیامد ،بازخورد ،جدال و کشمکش(مسابقه ، چالش، مقابله با حریفان)و تعامل هستند. همچنین این نوع بازي ها، ارائه دهنده داستان هاي آموزشی نیز می باشند . بر همین اساس می توان در فرایند آموزش و یادگیري جهت نیل به یادگیري موثر ،کارامد و جذاب از آن ها استفاده نمود . درمقاله حاضر انواع بازي هاي رایانه اي برخط ، تفاوت هاي بازي هاي رایانه اي با بازي هاي برخط و یادگیري از طریق بازي هاي رایانه اي برخط مورد بحث قرار گرفته و تلاش شده است تا ظرفیت بازي هاي آموزشی برخط به عنوان یکی ازابزارهاي آموزشی در محیط هاي یادگیري مشارکتی مبتنی بر بازي مورد بحث قرارگیرد.

کلید واژگان :

بازي هاي برخط، بازي هاي اینترنتی. بازي هاي دیجیتال، بازي هاي رایانه اي، اینترنت.



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک