هدف: پژوهش حاضر به بررسي و شناسایی عوامل افت تحصيلي دانشآموزان پرداخته بود. روش: روش پژوهش تحلیلی- توصیفی و رجوع به منابع معتبر علوم تربیتی و اطلاعات علمی – اینترنتی مربوطه گردآوری شده بود. یافته ها و نتیجه گیری: نتایج حاصل از بررسی نشان داد كه كه عوامل زيادي در افت تحصيلي تأثيرگذار هستند. شرايط خانواده هميشه حساس و سرنوشت ساز بودهاند. هرچه كه دانشآموز به مقاطع بالاتر ميرود انتظارات و توقعاتش زياد ميشود و سعي ميكند كه اين انتظارات و توقعات را با ابزارهايي از قبيل پول، تغيير قيافه دادن، تغيير پوشش و ... جبران كند. اگر در اين راه با مشكلاتي روبرو شود و محدوديتهايي در سر راهش قرار گيرند او به طور قطع از درس فاصله ميگيرد و براي مدتي خود را با مشكلات و اختلالات روحي درگير ميكند و لذا از نظر درسي دچار افت ميگردد. عوامل آموزشگاهی نیز یکی دیگر از عوامل مهم و تأثیر گذار به شمار میرود که می تواند علت زیادی در پیشرفت یا افت تحصیلی داشته باشد.
کلید واژگان :شناسایی، افت تحصیلی، دانشآموزان.
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6146849169862759
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنفرانس بین المللی پژوهشهای نوین در حوزه علوم تربیتی، روانشناسی و مطالعات اجتماعی ایران
- برگزار کنندگان : مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضویی
- تاریخ ثبت : 1395/04/24 14:51:38
- ثبت کننده : سعید احمدی
- تعداد بازدید : 268
- تعداد فروش : 0