ما در هر جامعه یک پیشرفت علمی داریم و یک سواد علمی – فناورانه .در جامعه ی ما درسال های اخیر به پیشرفت علمی بیشتر توجه می شودیعنی پژوهشگاه ها توسعه پیدا می کنند ، به امور پژوهشی توجه می شود. درصد بودجه پژوهشی کشور ها صد هاوبلکه هزاران برابرشده است ،و...این ها برای تولید علم خیلی خوب است، اما تجربه ی بشر نشان داده که"توسعه ی علمی" یک جامعه، صرفاً با "پیشرفت علمی" دانشمندان وتکنوکرات هایش حاصل نخواهد شد .توسعه ی علمی دو بال دارد:یک بالش تولید علم است وبال دیگرش ترویج علم به شکل سوادعلمی فناورانه بین احاد جامعه. برای رسیدن به سوادعلمی فناورانه سه نوع مانع وجود دارد: 1-عدم وجودمطالبه ی بیرونی از جانب بچه ها ووالدین،2- محدودیت محیطی ،3- مقاومت واینرسی معلم.... یافتههای ملی مطالعات تیمز و پرلز نشان میدهد که جایگاه و عملکرد کشور جمهوری اسلامی ایران در تمام دورههای اجرای تیمز در ایران از میانگین عملکرد بینالمللی به طورمعناداری پایینتر بوده است. جالب اینجاست که نتیجه آزمون تیمز رابطه معنادارى با توسعه یافتگى و عملکرد هر کشور در این زمینه دارد. سابقة پيشرفت تحصيلی بالای دانشآموزان ژاپنی پژوهشگران را بر آن داشت تا رويکرد ژاپن به بهبود در کلاس درس را بررسی کنند.
کلید واژگان :سواد علمی - فناورانه، درس پژوهی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک