متاسفانه در کشمکش یک رقابت برای طرفهای رقابت بسیار دشوار است که این تهدیدات را شناسایی کنند؛ زیرا گرایش به غفلت از رقبا به شدت نهفته در رفتار انسانی است. در واقع چشمپوشی از اندیشیدن به رقبا یکی از چندین گرایش طبیعی انسان است که بر تصمیمگیری استراتژیک به صورتی ناخودآگاه تاثیر منفی میگذارد. پرداختن به این چالش نیازمند ابزارها و فرآیندهایی است که سازمانها را در زدودن پیشفرضها از تصمیمات خود یاری میکند. برخی شرکتها با شناسایی این مشکل از طریق استفاده از «بازیهای جنگی» برای برانگیختن فعالیتهای نوآورانه خود به مقابله با آنها پرداختهاند. این سازمانها با شبیهسازی تفکرات، نقشهها و اقدامات رقبا در بهبود محصولات و خدمات خود و در عین حال بهدست آوردن فهمی عمیقتر نسبت به سرمایههای نوآورانه خود و مقایسه آنها با سرمایههای رقبا استفاده کردهاند. این آگاهیها به آنها در تعریف بهتر شکلگیری و بهرهگیری از فرصتها کمک میکند. در این مقاله به چگونگی استفاده سازمانها از بازیهای جنگی برای دقیقتر کردن محصولات و خدمات خود در ارتباط با سه نوع تصمیمگیری استراتژیک مرتبط با هم استفاده میکنیم..این مقاله از دیدگاه توصیفی با هدف آشنایی با علل تغییر و دگرگونی در استراتژی کارآفرینی و توسعه در ادوار مختلف پرداخته شده و مقاله با ارائه چند راهکار پیشنهادی ، خاتمه می یابد.
کلید واژگان :استراتژی ؛ دگرگونی ؛ کارآفرینی ؛ مدیریت
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک