چکیده :

هدف از انجام این پژوهش، مطالعه عوامل موثر بر بهره¬وری اماکن و فضاهای ورزشی شهر تهران در بخش مشتری مداری بود. روش تحقيق این پژوهش توصيفي پيمايشي بود که بصورت میدانی انجام شد. جامعه آماري اين تحقيق شامل مديران و کارشناسان اماکن و فضاهای ورزشی شهر تهران بود و نمونه آماری را نیز 40 نفر از این مدیران و کارشناسان تشکیل دادند. در ضمن روش نمونه گیری به صورت غیرتصادفی بود. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته مشتمل بر 45 سوال و طيف ليكرت 5 ارزشي که روايي آن با توجه به نظرات 13 تن از متخصصين تائید شد. براي تعيين پايايي پرسشنامه از ضريب آلفاي كرونباخ استفاده شد که به میزان 87/0به دست آمد. از آمار توصیفی جهت توصیف وضعیت جنسیت، سن، سطح تحصیلات و سابقه فعالیت پاسخ دهندگان استفاده شد. در قسمت آمار استنباطی جهت اولویت¬بندی عوامل موثر بر بهره¬وری فضاهای ورزشی در بخش مشتری مداری، آزمون فردیدمن بکار برده شد. نتايج نشان داد در بخش مشتري مداري، وجود ارتباط متقابل و تعامل مديريت اماكن با جامعه محل فعاليت بالاترين اولويت (80/5) و نوع استفاده از اماكن (قهرمانی، آموزشی، تفريحي)كمترين اولويت (80/4) را دارا مي¬باشند. یافته¬های این پژوهش می¬تواند نقش بسزائی در تامین رضایت استفاده-کنندگان فضاهای ورزشی (به عنوان یکی پر مخاطب¬ترین کاربری¬ها در سطح شهر) ایفاء نماید.

کلید واژگان :

فضاهای ورزشی، بهره¬وری، مشتری، مشتری مداری، رضایت¬مندی



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک