هوش هیجانی در جهت سلامت فردی و در كلیه مناسبات انسانی مؤثر و سودمند است بخصوص برای مشاغلی كه مستلزم روابط و تأثیر گذاری بیشتر می باشد. حرفه معلمی از مشاغلی است كه توانائی هوش هیجانی بیشتری را می طلبد. تأثیر گذاری در كلاس درس مستلزم هماهنگی حركات معلم و دانش آموزان و احساس صمیمت و اشتیاق در كلاس درس می باشد.، تحقیقات انجام شده در كلاس های درس نشان می دهد وجود همزمانی زیاد در یك كنش متقابل، به این معناست كه افراد درگیر یکدیگر را دوست دارند و خود این مسئله در اشتیاق به یادگیری بسیار تأثیر گذار خواهد بود.هدف تحقیق حاضر بررسی ارتباط بین هوش هیجانی و عملکرد مدیران مدارس شهرستان رامسر است. نوع تحقیق از متوسطه) تشکیل ، ابتدایی ، تن از مدیران مدارس شهرستان رامسر در سه مقطع (راهنمایی 03 نظر هدف كاربردی است. جامعه آماری تحقیق را می دهند كه به دلیل محدود بودن جامعه آماری و همچنین استفاده از نظرات كل مدیران تمامی جامعه به عنوان نمونه درنظرگرفته شده است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه هوش هیجانی (بار-آن) و عملکرد مدیران (آلمیر) است. كه پایایی پرسشنامه با ضریب آلفای كرونباخ سنجیده ) بدست آمده است. داده های جمع آوری شده از روش ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام با 398.0 شده است كه ضریب آن( ی معناداری ¬ تحلیل شده است. نتایج نشان داده است كه بین هوش هیجانی و عملکرد مدیران مدارس رابطه SPSS استفاده از نرم افزار آماری وجود دارد و همچنین از بین ابعاد هوش هیجانی فقط بعد برقراری ارتباط با دیگران با عملکرد مدیران رابطه دارد.
کلید واژگان :هوش هیجانی ، عملکرد مدیران ، مدارس ، شهر رامسر
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک