چکیده :

پژوهش حاضر به منظور بررسی مسأله حجاب در بین دانش¬آموزان دختر دوره متوسطه و پیش-دانشگاهی شهرستانهای دیواندره وسروآباد صورت گرفته است. روش پژوهش حاضر در محدوده روشهای توصیفی پیمایشی و از نوع کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش حاضر شامل کلیه دانش¬آموزان مقطع متوسطه و پیش دانشگاهی شهرستانهای دیواندره و سروآباد می¬باشد و گروه نمونه آن شامل 320 نفر است که با روش تصادفی خوشه¬ای دومرحله¬ای به طوریکه تمامی اعضای جامعه کل شانس مساوی برای انتخاب¬شدن داشته باشند انتخاب شده است. از پرسشنامه و منابع کتابخانه¬ای به عنوان ابزار جمع¬آوری اطلاعات استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده¬ها و یافته¬های پژوهش حاصل از اجرای آزمون به دو صورت توصیفی و تحلیلی صورت گرفته است، که مقادیر کمی مأخوذه از پرسشنامه با استفاده از جدول فراوانی، درصد و نمودارها (آمار توصیفی) توصیف شده است و نتایج یافته¬ها با استفاده از آماره¬های t استودنت، F و خی ¬دو (مجذور کای) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است(آمار استنباطی). برخی از یافته¬های پژوهش به این شرح¬اند: بین رعایت حجاب از سوی دانش¬آموزان و مذهبی بودن خانواده¬ها رابطه وجود دارد. - بین رعایت حجاب و سطح سواد والدین رابطه وجود دارد. - بین رعایت حجاب از سوی دانش¬آموزان و اجبارکردن آنها به این امر رابطه وجود دارد. - بین رعایت حجاب و سطح اقتصادی خانواده¬ها رابطه معنی داری وجود ندارد.

کلید واژگان :

حجاب. فلسفه حجاب. آثار حجاب. بدحجابی. دانش¬آموزان.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک