چکیده :

سالهای اولیه زندگی کودک از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار است، و حساسیت آن از این جهت است که رشد و یادگیری با سرعت بیشتری انجام می شود. و با اهمیت است از این رو که تجربه های این دوره اساس یادگیری های دوره های بعد بویژه دوره دبستان است. وجود این ویژگیها سبب شده است که روان شناسان و صاحب نظران علوم تربیتی به آموزش و پرورش در دوره پیش دبستانی توجه نموده و به آن اهمیت داده اند. البته کودکستان جای خانواده را نمی گیرد، ولی می تواند مکمل آن باشد، مشروط بر آن که بتواند نقش خود را به عنوان عامل موثر در رشد ذهنی، عاطفی، و اخلاقی کودک ایفا کند وگرنه سپردن کودک به چنین مراکزی محبوس کردن بیست، سی کودک برای چند ساعت در یک اتاق، در رشد و پرورش کودک تأثیری ندارد و گاه خانواده را مجبور به جبران خسارات آنها می کنند. بر اساس یافته های بعضی از پژوهشهای موجود و با توجه به آن چه بیان شد در مورد تأثیر مثبت آموزش و پرورش پیش از دبستان بر رشد و پیشرفت کودکان در دوره دبستان ابهام وجود دارد. پیش دبستانی پلی است که کودک را با مدرسه ارتباط می دهد. دوره ی پیش دبستانی نحوه ی ارتباط با مربیان را به کودک آموخته و به او یاد می دهد چگونه با بزرگ ترها ارتباط برقرار نماید.

کلید واژگان :

پیش دبستانی،آموزش وپرورش،ارتباط،حساسیت.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک