چکیده :

چکیده مقاله: هدف این پژوهش بررسی کارآمدی آموزش خودگویی ها در کاهش اضطراب امتحان نوجوانان بود. روش مطالعهحاضر یک طرح شبه آزمایشی است که در دبیرستان های شهرستان کاشمردر زمستان 1389 انجام شد. ابزار گردآوریبود. آزمون در دو مرحله قبل، و یک هفته پس از مداخله، در دو گروه اجرا و «( TAT ) سیاهه اضطراب آزمون » اطلاعاتبا استفاده از روش تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته های نتایج نشان داد گروه آزمایش که محتوایآموزشی راهبردهای خودگویی را دریافت کرده بودند، در سیاهه اضطراب آزمون، آرامش بیشتری را گزارش نمودنددر نتیجه دانش آموزانی که تحت آموزش راهبردهای خودگویی قرار گرفتند نسبت به دانش آموزان گروه .(p<./05)کنترل که چنین آموزشی ندیدند اضطراب امتحان کمتری در موقعیت های امتحان تجربه می کنند. بنابراین آموزشراهبرهای خودگویی به نوجوانان جهت افزایش احساس آرامش در آنان پیشنهاد می گردد

کلید واژگان :

کلیدواژه‌ها: آموزش راهبردهای خودگویی، اضطراب امتحان، نوجوانان.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک