هدف پژوهش حاضر بررسی ساحت های شش گانه تربیت سند تحول بنیادین بوده است. روش پژوهش در محدوده روش های توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه معلمان ابتدایی جمعا 478 نفر تشکیل داده اند. نمونه آماری پژوهش شامل 214 نفر که از این تعداد 116 نفر مرد و 98 نفر زن که با استفاده از روش تصادفی ساده صورت گرفته است. ابزار اندازه گیری تحقیق، به جز منابع کتابخانه ای از پرسشنامه محقق ساخته برای سنجش نظرات استفاده شده است. روش تجزیه و تحلیل داده ها به دو صورت توصیفی(درصد، فراوانی، میانگین، نمودار، انحراف معیار) واستنباطی(T) بوده است. مبنای نظری تحقیق مبتنی بر آیات و روایات و منابع ارزشمند دینی بوده است. یافته های پژوهش نشان می دهند که میزان توجه به ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی بسیار مطلوب و ساحت اجتماعی و سیاسی؛ زیستی و بدنی و هم چنین علمی و فناوری نسبتا مطلوب ارزیابی شده است. هم چنین میزان توجه به ساحت تربیت زیبایی شناختی و اقتصادی و حرفه ای نسبتا نامطلوب ارزیابی شده است. بنابراین می طلبد در برنامه ریزی های آتی مسئولین این مسائل مورد توجه جدی قرار گیرد.
کلید واژگان :تربیت دینی، ساحت های شش گانه تربیتی، سند تحول بنیادین، متون درسی ابتدایی، معلمان.
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک