جهان به سرعت موج سوم یا عصر اطلاعات را پشت سر می¬گذارد و برای ورود به موج چهارم یعنی عصر مجازی آماده میشود. عصر مجازی بشر را از فضای دوبُعدی اینترنت و جامعه اطلاعاتی که امروزه در حال شکلگیری است به فضای سهبُعدی و جامعه مجازی منتقل می¬کند. در این راستا باید واقعیت¬های کشورمان را در زمینه کاستی¬های موجود بشناسیم و با سرعت بیشتری به سمت آرمان¬های جهانی در زمینه توسعه آموزشهای الکترونیکی حرکت کنیم. نیازهای روزافزون مردم به آموزش، عدم دسترسی آن¬ها به مراکز آموزشی، کمبود امکانات اقتصادی و آموزشگران مجرب، و هزینه¬های زیادی که صرف آموزش می¬شود، متخصصان را بر آن داشت با کمک فناوری¬های اطلاعات، روش¬های جدیدی برای آموزش ابداع نمایند که هم اقتصادی و با کیفیت باشند و هم بتوان با استفاده از آن، جمعیت کثیری از فراگیران را تحت آموزش قرار داد. در چنین شرایطی نیاز به استفاده از ابزارها و روش¬های مختلف فناوری اطلاعات از جمله یادگیری الکترونیکی که در مواردی به آن یادگیری از راه دور، برخط، از طریق رایانه و اینترنت هم گویند، هر روز بیشتر در جامعه احساس میشود. در این مقاله درصددیم تا ابتدا مفاهیم اساسی تکنولوژی¬های آموزشی را بیان کرده، سپس به طبقه¬بندی ابزارهای نرم¬افزاری در یادگیری الکترونیکی بپردازیم.
کلید واژگان :LCMS ،LMS ، یبدگیزی الکتز یًٍکی، ابشار بّی تألیف، شیء آه سَشی، هحت اَی الکتز یًٍکی
ارزش ریالی : 100000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148566854738285
- سال انتشار : 1390
- نوع مقاله : چکیده مقاله پذیرفته شده در کنفرانس ها(فایل کامل مقاله بارگزاری گردد)
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : همایش منطقه ای یافته های نوین در علوم کامپیوتر- آموزشکده فنی حرفه¬ای سما واحد بروجرد - 3 اسفندماه 1390.
- برگزار کنندگان : آموزشکده فنی حرفه¬ای سما واحد بروجرد
- تاریخ ثبت : 1395/11/10 09:12:27
- ثبت کننده : مریم حق شناس
- تعداد بازدید : 180
- تعداد فروش : 0