پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین هوش هیجانی و اضطراب آموزشگاهی در دانش آموزان دبیرستانی انجام شد. روش تحقیق، این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی می باشد . داده ها با استفاده از پرسشنامه ها استاندارد شده هوش هیجانی شرینگ و اضطراب آموزشگاهی فیلیپس ، جمع آوری شدند و با استفاده از نضریب همبستگی ورگرسیون آماری در سطح معناداری 0/05 ? P مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافتهها بین تمامی مولفههای هوش هیجانی خود آگاهی ، خودکنترلی ، خود انگیزی ، هوشیاری اجتماعی و مهارتهای ارتباط و اضطراب آموزشگاهی رابطه معنی داری وجود داشت . در بررسی میانگین نمرات آزمودنیها ، در مولفه های مهارت اجتمعی 001/0 = P و هوشیاری اجتماعی 007/0=P تفاوت معنی داری مشاهده شد . نتیجه : با توجه به یافته های پژوهش ، توجه به هوش هیجانی برای بهبود بهداشت روانی و بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان بسیار موثر وارزشمند می باشد . کلیدواژهها:
کلید واژگان :هوش هیجانی، دانش آموزان ، اضطراب آموزشگاهی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148619857530965
- سال انتشار : 1393
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : محل انتشار: اولین کنگره ملی تفکر و پژوهش دینی
- برگزار کنندگان : قم، انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران،
- تاریخ ثبت : 1395/11/16 12:26:15
- ثبت کننده : سید سعید موسوی
- تعداد بازدید : 289
- تعداد فروش : 0