چکیده :

دنيای امروز دنيای رقابت و تغيير است و هر جامعه و هر سازماني كه همراستا با اين تغييرات حركت نكند محكوم به فناست. در كشورهای پيشرفته برای تطبيق خود با شرايط جديد محيطي، دست به اجرای يكسری تكنيک ها زده اند كه يكي از آنها مدیریت کیفیت جامع مي باشد. هدف از اين پژوهش بررسی اهمیت و نقش مدیریت کیفیت فراگیر در سازمانها می باشد. این پژوهش از نوع تحلیلی بوده و با استفاده از اسناد و مدارک کتابخانه ای و منابع اینترنتی، به صورت مروری به رشته تحریر در آمده و تلاش دارد با ذکر تعریفی از مدیریت کیفیت فراگیر و ضرورت استفاده از آن در سازمانها در توسعه همه جانبه کشور، به عوامل مزایا و موانع استفاده از آن، اشاره کرده و راهکارهایی ارائه نماید. در پایان به این نتیجه دست یافتیم بکارگیری سیستم مدیریت کیفیت فراگیر موجب توانمند ساختن کارکنان برای کسب حداکثر کارایی و بهروری می باشد.

کلید واژگان :

مدیریت کیفیت فراگیر، مشارکت کارکنان، توانمندسازی، بهبود مستمر.



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک