هدف پژوهش حاضر ، بررسی اثربخشی حرکت درمانی درکاهش خطاهای دیداری- حرکتی کودکان دارای اختلال یادگیری خاص بود. این پژوهش در قالب یک پژوهش نیمه آزمایشی با گروه گواه و در چهارچوب یک طرح پیشآزمون و پسآزمون برای دو گروه آزمایشی و گواه اجرا شد. گروه نمونه 30 نفر از کودکان پسر با اختلال یادگیری خاص ساکن تهران بودند. که به صورت نمونهگیری دردسترس انتخاب شدند و سپس به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه در هر گروه 15 نفر جایگزین شدند. میزان خطاهای دیداری – حرکتی شرکتکنندگان در این پژوهش توسط آزمون دیداری - حرکتی بندرگشتالت در پیش آزمون و پسآزمون سنجیده شد. مداخله برنامه حرکت درمانی با استفاده از ورزش رزمی تکواندو بر روی گروه آزمایش به مدت 12 جلسه 90 دقیقه¬ای و سه روز در هفته اجرا گردید. پس از اتمام برنامه حرکت درمانی از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. نتایج تحلیل کواریانس نشان داد میزان خطاهای دیداری – حرکتی گروه آزمایش کاهش معناداری در سطح اطمینان (05/0P<) یافته است.بنابراين مي توان گفت كه حرکت درمانی با استفاده از ورزش رزمی تکواندو میتواند میزان خطاهای دیداری – حرکتی کودکان با اختلالیادگیری خاص را کاهش دهد.
کلید واژگان :خطاهای ادراک دیداری ، حرکتی، اختلال یادگیری خاص ، حرکت درمانی .
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148628555730528
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : سومین کنفرانس روان شناسی ،علوم تربیتی و سبک زندگی با رویکرد بین المللی دانشگاه تربت جیدریه و دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مفتح ش
- برگزار کنندگان : دانشگاه تربت جیدریه و دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مفتح شهر ری محل کنفرانس در دانشگاه امام رضا (ع) مشهد
- تاریخ ثبت : 1395/11/17 12:35:57
- ثبت کننده : رحمت اله عظیمی
- تعداد بازدید : 264
- تعداد فروش : 0