چکیده :

مدیران براي کسب سود بیشتر و برآورده کردن نیازهاي مشتریان خود احتیاج دارند که رفتار مصرف¬کنندگان را پیش¬بینی کنند و بر آن اساس اقدام به تولید کالا و یا ارائه خدمات بکنند تا بتوانند ضمن کسب سود بیشتر سهم بیشتري از بازار را نیز به دست آورند. یکی از عوامل موثر در تحلیل رفتار مصرف¬کننده آگاهی و پیش¬بینی نوع نگرش مصرف¬کنندگان نسبت به محصولات مختلف است. در واقع نگرش مصرف¬کنندگان نقش مهمی را در تحلیل رفتار خرید مصرف¬کنندگان و تصمیم¬گیري آنان براي خرید دارد. بر همین اساس، پژوهش حاضر بر آن است تا به بررسی اثر متغیر جمعیت شناختی و محبوبیت نام تجاری خارجی در ارزش های مادی در مصرف کنندگان بپردازد. بر همین اساس، در یک مطالعه میدانی-کاربردی با انتخاب تعداد 250 نفر از مشتریان پژو ساکن در استان تهران به گردآوری داده¬ها پرداخته شد. داده¬ها با استفاده از تحلیل معادلات ساختاری تحلیل شدند و نتایج دلالت بر آن داشتند که متغیر جمعیت شناختی بر ارزش های مادی تأثیرگذارند و همچنین، محبوبیت نام تجاری خارجی بر ارزش های مادی تاثیر مثبت و معناداری دارد.

کلید واژگان :

ارزش مادی، جهانی شدن، جمعیت شناختی، رفتار مصرف کننده ، محبوبیت نام تجاری



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک