مدیران براي کسب سود بیشتر و برآورده کردن نیازهاي مشتریان خود احتیاج دارند که رفتار مصرف¬کنندگان را پیش¬بینی کنند و بر آن اساس اقدام به تولید کالا و یا ارائه خدمات بکنند تا بتوانند ضمن کسب سود بیشتر سهم بیشتري از بازار را نیز به دست آورند. یکی از عوامل موثر در تحلیل رفتار مصرف¬کننده آگاهی و پیش¬بینی نوع نگرش مصرف¬کنندگان نسبت به محصولات مختلف است. در واقع نگرش مصرف¬کنندگان نقش مهمی را در تحلیل رفتار خرید مصرف¬کنندگان و تصمیم¬گیري آنان براي خرید دارد. بر همین اساس، پژوهش حاضر بر آن است تا به بررسی اثر متغیر جمعیت شناختی و محبوبیت نام تجاری خارجی در ارزش های مادی در مصرف کنندگان بپردازد. بر همین اساس، در یک مطالعه میدانی-کاربردی با انتخاب تعداد 250 نفر از مشتریان پژو ساکن در استان تهران به گردآوری داده¬ها پرداخته شد. داده¬ها با استفاده از تحلیل معادلات ساختاری تحلیل شدند و نتایج دلالت بر آن داشتند که متغیر جمعیت شناختی بر ارزش های مادی تأثیرگذارند و همچنین، محبوبیت نام تجاری خارجی بر ارزش های مادی تاثیر مثبت و معناداری دارد.
کلید واژگان :ارزش مادی، جهانی شدن، جمعیت شناختی، رفتار مصرف کننده ، محبوبیت نام تجاری
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148743612591781
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : 5 مین کنفرانس ملی و 3 مین کنفرانس بین المللی حسابداری و مدیریت
- برگزار کنندگان :
- تاریخ ثبت : 1395/11/30 20:12:05
- ثبت کننده : ابولفضل(اردشير) تاج زاده نمين
- تعداد بازدید : 252
- تعداد فروش : 0