مدیران سازمانهای امروزی با محیطی مواجه اند که کاملاً با گذشته متفاوت است. مدیران در این وضعیت به ابزاری نیاز دارند تا بتوانند از طریق آن موقعیت خود را نسبت به رقبا و محیط تشخیص داده و تهمیدات لازم را جهت رسیدن به اهداف آتی فراهم نمایند. فرآیند مدیریت استراتژیک این امکان را فراهم میکند که مدیران تصمیمات خود را جهت تخصیص بهینه منابع همراه با دید بلندمدت، اخذ نمایند. از اینرو شرکت تولیدی فرش ساوین می- کوشد تا با تدوین استراتژیهای مناسب به بقاء و رشد خود در عرصه پویای رقابت فرش ادامه دهد . دراینمقاله، ابتدا بیانیه ماموریت شرکت تدوین گردید، سپس عوامل داخلی وکلان محیطی بررسی شد و مهمترینآنها طبق نظر خبرگان تعیین گردید، سپس ماتریس SWOT تشکیل شد و استراتژیهای مناسب برای شرکت تولیدی فرش ساوین اتخاذ گردید، درپایان استراتژیهای اتخاذ شده از طریق روش Topsis فازی اولویتبندی وتدوین گردید . براساس نتایج تحقیق مهمترین استراتژیها که شرکت را میتواند در این محیط منعطف حفظ کنند عبارتنداز: مدیریت هزنیه هدفمند ، مدیریت و توسعه منابع انسانی با رویکرد فرهنگ سازمانی و بهرهوری، توسعهشرکت در حوزه تولید و سایر حوزههای به منظور افزایش تولید و انعطاف پذیری سازمان در کنترل عوامل موثر بر سودآوری میباشد
کلید واژگان :تدوین استراتژی، ماتریس SWOT ، TOPSIS فازی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148825423953081
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین کنفرانس بین المللی حسابداری،مدیریت و نوآوری در کسب و کار
- برگزار کنندگان : دانشگاه لوتران کالیفرنیا، شهرداری رشت، http://www.civilica.com/Paper-ICAMIB02-ICAMIB02_151.html
- تاریخ ثبت : 1395/12/10 07:27:19
- ثبت کننده : محسن گرانسایه
- تعداد بازدید : 260
- تعداد فروش : 0