سرمایه فکری فراهم کننده یک پایگاه منابع جدید است که از طریق آن سازمان به رقابت می¬پردازد و به آن بخش از کل دارایی¬های ناملموس که مبتنی بر دانش است و سازمان را برای عمل قادر می¬سازد گفته می¬شود. در اقتصاد دانش محور از سرمایه فکری به منظور ایجاد ارزش برای سازمان استفاده می¬شود و در دنیای امروز، موفقیت هر سازمان به توانایی مدیریت این دارایی¬ها بستگی دارد. امروزه شاهد رشد اهمیت سرمایه¬های فکری به عنوان یک ابزار مؤثر برای افزایش رقابت شرکت¬ها هستیم. آگاهی از اهیمت سرمایه فکری نوآوری، بهره¬وری، رشد و عملکرد اقتصادی بهتر را به دنبال دارد و بالعکس ناآگاهی از عدم توجه کافی مدیریت به این مهم عدم بهره¬برداری کامل از ارزش افزوده قابلیت¬ها را در پی خواهد داشت. با توجه به اهمیت بسیار زیاد سرمایه فکری در ایجاد و افزایش ارزش سازمان¬ها و همچنین دارا بودن مزیت¬های رقابتی برای سازمان¬ها، در این مقاله سعی شده است به تعاریف سرمایه فکری، مدیریت موفق سرمایه فکری، اجزای تشکیل دهنده سرمایه فکری، ویژگی¬های سرمایه فکری، فواید اندازه¬گیری و سنجش سرمایه فکری، روش¬های اندازه¬گیری سرمایه فکری و الگوهای متداول اندازه¬گیری سرمایه فکری پرداخته شود.
کلید واژگان :سرمایه فکری، سرمایه انسانی، سرمایه ساختاری، سرمایه رابطه¬ای
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6149968907681855
- سال انتشار : 1396
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین کنفرانس ملی اقتصاد، مدیریت و حسابداری
- برگزار کنندگان : دانشگاه شهید چمران اهواز، وزارت صنعت و معدن استان خوزستان
- تاریخ ثبت : 1396/04/19 16:47:56
- ثبت کننده : جهانگیر رضوانی
- تعداد بازدید : 1144
- تعداد فروش : 0