امروزه نمی توان ،نقش آموزش و پرورش را برای آینده جامعه کم اهمیت شمرد. بنیان همبستگی اجتماعی، پیشرفت اقتصادی، سرمایه اجتماعی، تعالی انسانیت، صلح و دوستی همگی به آموخته ها وآموزه های آموزش و پرورش وابسته است .لیکن آموخته های دوران مدرسه، برای نیل به چنین اهداف متعالی، نارسا جلوه می کند. درنتیجه، یک بازاندیشی بنیادی در ساختار، روش ها، محتوی، شیوه های سازماندهی و به ویژه تمرکز برراهبردهای یادگیری که به بهسازی آموزش و پرورش منجر شود، ضرورت دارد. به گونه ای که فرد دریک فرایند دائمی، آگاهانه و مسئولانه، درگیر یادگیری شود و تعهد خود را نسبت به خود آموزی ازطریق ایجاد، تقویت وتثبیت رویکرد «یادگیری مداوم» ارتقا دهد .در این مقاله ضمن بیان مفاهیم «تربیت» ،«آموزش»، «یادگیری» وبه ویژه «یادگیری مادام العمر» و نقش آن در سرمایه اجتماعی (مطالعه موردی دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان دلفان ) مورد بحث قرار گرفته شده است . هریک از این راهکارها درتعامل با یکدیگر می تواند در تعمیق و توسعه یادگیری مدام العمر در نظام آموزشی مؤثر باشد .
کلید واژگان :آموزش وپرورش، تربیت، یادگیری، تدریس، یادگیری مادام العمر ، سرمایه اجتماعی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6150677951784483
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین همایش ملی یافته های نوین در علوم انسانی و امنیت اجتماعی
- برگزار کنندگان : اولین همایش ملی یافته های نوین در علوم انسانی و امنیت اجتماعی
- تاریخ ثبت : 1396/07/08 17:21:57
- ثبت کننده : سعید رستمی
- تعداد بازدید : 278
- تعداد فروش : 0