چکیده :

هدف پژوهش حاضر، مقایسه راهبردهاي مقابله¬اي با سطح تحول من در دانش¬آموزان بود. این پژوهش توصیفی از نوع علي- مقايسه¬اي بود. جامعه آماري اين پژوهش را كليه دانش¬آموزان دوره متوسطه شهر ايلخچي در سال تحصيلي 96-1395 تشكيل می‏دادند كه از اين جامعه، تعداد 200 نفر به روش نمونه گيري تصادفی طبقه¬ای انتخاب شدند. براي جمع¬آوري داده¬ها از مقياس سطح تحول من بارون و پرسشنامه راهبردهاي مقابله‌اي بلینگز و موس استفاده شد. تجزيه و تحليل داده¬ها با روش آماري تحليل واريانس چندمتغيره انجام گرفت. نتايج پژوهش نشان داد كه بین افراد با سطح تحول من بالا و پایین در متغیرهای مهار هیجانی، جلب حمایت اجتماعی، راهبرد جسمانی کردن تفاوت معنی¬داری وجود دارد؛ اما در متغیرهای حل مسئله و ارزیابی شناختی تفاوت معنی¬داری بین دو گروه وجود ندارد. یافته¬های پژوهش در پرتو نتایج پژوهش¬های پیشین، مورد بحث قرار گرفتند.

کلید واژگان :

سطح تحول من، راهبردهاي مقابله¬اي، دانش¬آموزان.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک