فضاهای معماری هر کدام به نا به تناسب کاربری ویژگی های خاصی را می طلبند . فضاهای آموزشی نیز به نا به آموزش افراد و اینکه چه چیزی آموزش ببینند ویژگی های خاصی را باید دارا باشند . فضاهای آموزش موسیقی نیز متناسب با خود نوعی مشخصه های کالبدی و روانشناسانه خود را می طلبند . تا به امروز در فعالیت های مربوط به آموزش موسیقی اثر ساخت و سازهای معماری بسیار محدود و کمرنگ بوده و محیط مناسب ، جهت اعتلای آموزش را فراهم نساخته است. موسیقی کلاسیک جهانی هم دارای ویژگی هایی از لحاظ مکانی ، زمانی ، موسیقیایی و ... می باشد که به آنها اشاره خواهد شد . وما در این تحقیق سعی می نماییم این ویژگی ها را به طور جداگانه طبقه بندی نموده و در طراحی فضاهای آموزشی موسیقی کلاسیک دخیل دانسته و تاثیر ان ها را در طراحی بررسی نماییم . بنابراین هدف یافتن رابطه ای بین معماری و موسیقی کلاسیک و طراحی فضاها و فرم هایی بر اساس این رابطه بوده که به روش( توصیفی – تحلیلی ) در توصیف و تجزیه این ویژگی ها و تحلیل و بررسی آنها بر روی طراحی انجام می گیرد و نتایج بررسی ها در نماها و فضاهای بیرونی ، طراحی های داخلی و در محوطه ها موثر خواهد بود .
کلید واژگان :فضاهای آموزشی ، موسیقی ، آموزش موسیقی ، موسیقی کلاسیک ، کلاسیک جهانی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6150851272491612
- سال انتشار : 1393
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : همایش مبانی نظری و افقهای نوین هنر و معماری کنگره بین المللی افق های جدید معماری و شهرسازی
- برگزار کنندگان : دانشگاه تربیت مدرس تهران
- تاریخ ثبت : 1396/07/28 18:48:44
- ثبت کننده : فرشته خرازی قدیم
- تعداد بازدید : 296
- تعداد فروش : 0