چکیده :

فضاهای معماری هر کدام به نا به تناسب کاربری ویژگی های خاصی را می طلبند . فضاهای آموزشی نیز به نا به آموزش افراد و اینکه چه چیزی آموزش ببینند ویژگی های خاصی را باید دارا باشند . فضاهای آموزش موسیقی نیز متناسب با خود نوعی مشخصه های کالبدی و روانشناسانه خود را می طلبند . تا به امروز در فعالیت های مربوط به آموزش موسیقی اثر ساخت و سازهای معماری بسیار محدود و کمرنگ بوده و محیط مناسب ، جهت اعتلای آموزش را فراهم نساخته است. موسیقی کلاسیک جهانی هم دارای ویژگی هایی از لحاظ مکانی ، زمانی ، موسیقیایی و ... می باشد که به آنها اشاره خواهد شد . وما در این تحقیق سعی می نماییم این ویژگی ها را به طور جداگانه طبقه بندی نموده و در طراحی فضاهای آموزشی موسیقی کلاسیک دخیل دانسته و تاثیر ان ها را در طراحی بررسی نماییم . بنابراین هدف یافتن رابطه ای بین معماری و موسیقی کلاسیک و طراحی فضاها و فرم هایی بر اساس این رابطه بوده که به روش( توصیفی – تحلیلی ) در توصیف و تجزیه این ویژگی ها و تحلیل و بررسی آنها بر روی طراحی انجام می گیرد و نتایج بررسی ها در نماها و فضاهای بیرونی ، طراحی های داخلی و در محوطه ها موثر خواهد بود .

کلید واژگان :

فضاهای آموزشی ، موسیقی ، آموزش موسیقی ، موسیقی کلاسیک ، کلاسیک جهانی



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک