هدف از پژوهش حاضر تحلیل نقش بازاریابی رابطه¬مند بر هویت برند باشگاه¬های ورزشی استان یزد بود. جامعه آماری پژوهش حاضر مدیران باشگاه¬های ورزشی خصوصی استان و شهرستان¬های تابعه یزد بود که با استناد به اداره کل ورزش و جوانان استان یزد به ترتیب برابر با 227 و 126 نفر بود که تعداد کل جامعه آماری پژوهش حاضر برابر با 403 نفر بود. حجم نمونه آماری با توجه به جدول کرجسی و مورگان 197 نفر برآورد شد. این پژوهش از نوع همبستگی و به شیوه پیمایشی اجرا گردید. برای جمعآوری داده¬ها از پرسش¬نامه¬های استاندارد بازاریابی رابطه مند و پرسشنامه استاندارد هویت برند استفاده شد. روایی پرسش¬نامه¬ها توسط ده نفر از اساتید مدیریت ورزشی مورد تائید قرار گرفت؛ همچنین پایایی پرسشنامه¬¬ها به ترتیب معادل 82/0 و 87/0 بهوسیله آزمون آلفای کرونباخ تائید شد. تجزیهوتحلیل داده¬ها در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام گرفت. نتایج نشان داد رابطه مثبت و معناداری را میان بازاریابی رابطه مند با هویت برند باشگاه¬های ورزشی استان یزد وجود داشت (54/0r=، 05/0p≤). همچنین نتایج نشان داد میزان بازاریابی رابطه مند بر هویت برند (34/0=β، 05/0p≤) در باشگاه¬های ورزشی استان یزد نقش معناداری داشت. لذا توجه به ابعاد بازاریابی رابطه مند و بهکارگیری آن و پیشنهادهای ارائهشده در این پژوهش می-تواند؛ جهت توسعه هویت برند باشگاه¬های ورزشی استان یزد مفید باشد.
کلید واژگان :بازاریابی رابطه مند، باشگاه¬های ورزشی، هویت برند، یزد.
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6150888127288548
- سال انتشار : 1396
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین کنفرانس بین المللی انسجام مدیریت و اقتصاد در توسعه ایران
- برگزار کنندگان : موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی اسوه معاصر
- تاریخ ثبت : 1396/08/03 01:11:12
- ثبت کننده : سيد محمدجواد رضوي
- تعداد بازدید : 271
- تعداد فروش : 0