چکیده :

بسياري از صاحبنظران و محققان از دنياي امروزي به عنوان عصر عدم تداوم ياد مي‌كنند. عصر عدم تداوم به اين معناست كه ديگر تجارب و راه‌حلهاي گذشته براي مسائل جاري ‌و آينده سازمان كارگشا نيستند و بايد به شيوه‌اي ديگر انديشيد و به دنبال راهكارهاي جديد سازماني با ساختارهاي نوين بود. امروزه کارآفرینی یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از مدیران سازمانها محسوب می شود. استفاده از افکار و ایده های نوآور کارکنان و کارآفرین می تواند منشاء تحولات عظیمی در سازمانها و نیز به حرکت درآوردن چرخهای توسعه اقتصادی به ويژه كشورهاي در حال توسعه شد. كارآفرينان عامل شناخت و ايجاد و گسترش بازارهاي جديد هستند آنها توان ديدن خلاء بازارها را دارند و فرصت‌ها را خوب شناسايي مي‌كنند، به عبارتي كارآفريني چيزي جز شناخت فرصت و استفاده بهينه از آن نيست. كارآفريني سازماني شيوه برانگيختن و سپس بهره گيري از افراد در درون يك سازمان مي باشد، شيوه هاي كه افراد فكر مي كنند قادرند كارها را به طريقي متفاوت و بهتر انجام دهند. در این مقاله به اهمیت، ابعاد، عوامل موثر و جایگاه توسعه کارآفرینی در سازمان ها و تاثیر آن بر روند توسعه اقتصاد سازمانهای ایران پرداخته میشود. در پایان با بررسی ابعاد و مراحل کارآفرینی سازمانی پیشنهاداتی ارائه شده که می تواند بر رشد وگسترش کارآفرینی در سازمانها تأثیر بسزایی داشته باشند.

کلید واژگان :

کارآفرینی - کارآفرینی سازمانی - ضرورت کارآفرینی - اهمیت و عوامل موثر بر کارآفرینی - جایگاه کارآفرینی در سازمان و تاثیر آن بر رشد و اقتصاد.



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک