چکیده :

با توجه به این که اصلی ترین هدف هر سازمانی دستیابی به اثر بخشی بهینه است لذا سازمان ضمن توجه به ارتقاء و بهبود کیفیت خدماتی که ارائه می نماید باید موجباتی را فراهم نماید که متصدی هر پست بدون احساس ترس و اجبار به عوامل ایجاد نوآوری سازمانی در ابعاد مختلف توجه داشته که این امر باعث ارتقاء و در نتیجه افزایش اثربخشی سازمان گردد. پژوهش حاضر به تبیین تأثير کیفیت خدمات و نوآوری سازمانی بر مولفه ی اول اثربخشی سازمانی در اداره کل ورزش و جوانان استان فارس پرداخته است. روش اجرای پژوهش حاضر توصیفی پیمایشی (غیر آزمایشی) و طرح پژوهشی از نوع همبستگی و روش گردآوری اطلاعات نیز میدانی و کتابخانه بوده است. اين پژوهش از نظر هدف، پژوهشي کاربردی محسوب مي‌شود. ابزار پژوهش شامل سه پرسشنامه استاندارد می باشد. پرسشنامه های مربوطه با استفاده از نرم افزار SPSS و با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی و با توجه به ضرایب بتایی که بدست می آیند جهت یافتن ارتباط بین متغیرها تحلیل می شوند. در تحلیل چند متغیره ضریب تاثیر متغیر کیفیت خدمات بر اثربخشی سازمانی 60% و ضریب متغیر نوآوری سازمانی بر اثربخشی سازمانی 37% بدست آمد. همچنین متغیر وابسته اثربخشی سازمانی از طریق تاثیر متغیرهای مستقل کیفیت خدمات و نوآوری سازمانی به روش رگرسیون چندگانه، 81 درصد پیش بینی شد. در نهایت نتایج تحقیق، وجود ارتباط معنادار قوی و مثبتی بین متغیر و مولفه های کیفیت خدمات و نوآوری سازمانی با مولفه ی اول اثربخشی سازمانی را تایید نمود.

کلید واژگان :

کیفیت خدمات، نوآوری سازمانی، اثربخشی سازمانی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک