چکیده :

هوش تجاري يكي از شاخه هاي درياي بيكران فناوري اطلاعات است با دامنه وسيعي از تكنيك ها و برنامه هاي كاربردي در ارتباط است و هدف آن ارتقاي كيفيت عمليات و تحليل عمليات است علاوه بر اين هوش تجاري فرايند تبديل داده ها به اطلاعات است به گونه اي كه سازمان تجاري را قادر به تجزيه و تحليل اطلاعات مي كند تا بتواند با كسب بينش و درك صحيح نيازمندي هاي همه ذينفعان سيستم را مدنظر داشته باشد. هوش تجاري نه به عنوان يک ابزار يا يک محصول و يا حتي سيستم، بلکه بعنوان يک رويکرد جديد در معماري سازماني بر اساس سرعت در تحليل اطلاعات به منظور اتخاذ تصميمات دقيق و هوشمند کسب و کار در حداقل زمان ممکن مطرح شده است. در مقاله حاضر ابتدا تعریف، مراحل و ضرورت استفاده از هوش تجاري توضيح داده شده و در ادامه تکنیک های تسهیل کننده پیاده سازی هوش تجاری در سازمان ها مورد بررسی قرار گرفته و در نهايت به تشریح عوامل موثر بر هوش تجاري سازمان های ایرانی می پردازیم.

کلید واژگان :

هوش تجاری _ ضرورت هوش تجاری _ هوش تجاری در سازمان ها _ عوامل موثر بر هوش تجاري سازمان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک