چکیده :
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک
هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه بین خوداثربخشی، هوش هیجانی و کمالگرایی با پیشرفت تحصیلی بود. جامعه آماري این پژوهش، کلیه دانش آموزان دبیرستان هاي شهرستان مراغه بودند که از بین آنها تعداد 350 نفر از طریق روش نمونه گیري تصادفی خوشه اي چند مرحله اي به عنوان نمونه انتخاب شدند. براي جمع آوري اطلاعات از سه پرسشنامه ، خودکارآمدي عمومی شرر و همکاران ) 1982 ( ، هوش هیجانی شیرینگ ) 1999 ( و مقیاس کمالگرایی فراست ) 1990 ) استفاده شد. تحلیل نتایج با استفاده از روش تحلیل رگرسیون چندگانه انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که بین مولفه هاي، هوش هیجانی و خودکارآمدي با پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت و معنی داري وجود دارد. اما کمال گرایی تاثیر مستقیمی بر پیشرفت تحصیلی ندارد.
کلید واژگان :خوداثربخشی، هوش هیجانی، کمال گرایی و پیشرفت تحصیلی.
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6151824845951372
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : سومین کنفرانس روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی با رویکرد بین المللی
- برگزار کنندگان :
- تاریخ ثبت : 1396/11/21 11:10:59
- ثبت کننده : دکتر علی افشاری
- تعداد بازدید : 269
- تعداد فروش : 0