سیستم حمل و نقل جادهای به عنوان یکی از شاخصهای موثر در رشد و توسعه اقتصادی همواره مورد توجه موسسات و ادارات مربوطه بوده است. با توجه به افزایش قابل تامل احجام ترافیک عبوری از راهها و همچنین هزینه سرسام آور ساخت راههای جدید، لزوم بهسازی و نوسازی مناسب راههای موجود حائز اهمیت است. آسفالت به عنوان اساسیترین مصالح مورد استفاده در ساختار روسازی راه، فرودگاه، محوطه، پارکینگ و ... همواره مورد توجه مهندسین راهسازی بوده است. در راستای اصلاح روشهای سنتی بهسازی و ارائه تکنولوژی های نوین، "بازیافت آسفالت" به عنوان روشی جدید پا به عرصه گذاشته است. بازیافت آسفالت به دو صورت "گرم" و "سرد" انجام میپذیرد. در بازیافت گرم آسفالت، مصالح خرد و جمعآوری شده به کارخانه آسفالت جهت بازیابی منتقل میشود، اما در بازیافت سرد که در محل پروژه انجام میشود نیازی به حرارت دادن مصالح نمیباشد. در پژوهش پیشرو ارزیابی فنی، اقتصادی و زیست محیطی بازیافت سرد آسفالت با کف قیر انجام شده است. بازیافت سرد آسفالت به دلیل صرفهجویی های اقتصادی (صرفهجویی در مصرف قیر، مصالح سنگی، هزینه حمل و ... )، حفظ محیط زیست (حفظ منابع طبیعی، عدم نیاز به محلی برای تخلیه مواد زائد و ...) و ارتقاء کیفیت روسازی (تامین مقاومت لازم، بهبود کیفیت سواری، کاهش ترکها و ...) روشی بسیار مناسب برای بهسازی راه میباشد.
کلید واژگان :روسازی راه، عملیات بهسازی، بازیافت سرد آسفالت، کف قیر
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک