چکیده :

این پژوهش با هدف مطالعه رابطه سبکهای انگیزشی و خود تنظیمی در نحوه زندگی شهروندی تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه انجام گرفت .روش پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی انجام شد. جامعه آماری در این پژوهش دانش آموزان مقطع متوسطه شهر کرج بودند و جهت نمونه گیری از چهار ناحیه آموزش و پرورش کرج 4 مدرسه انتخاب شد. (2 مدرسه پسرانه و 2 مدرسه دخترانه ) و از هر مدرسه 25 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. بنابراین حجم نمونه 100 نفر و روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای بود .جهت گردآوری اطلاعات از 3 پرسشنامه سبک های انگیزشی AMS و خودتنظیمی تحصیلی بوفارد و زندگی شهروندی که دو پرسشنامه اول استاندارد هستند و روایی و پایایی هر یک از آنها بارها مورد آزمون و تایید قرار گرفته است و پرسشنامه زندگی شهروندی محقق ساخته است و ضریب اعتبار آن 99% محاسبه گردید.نتایج بررسی و تجزیه و تحلیل با نرم افزار spss نشان داد : ارتباط معنا داری بین سبک های انگیزشی و خودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان وجود داردوفرضیه تایید شد.

کلید واژگان :

سبکهای انگیزشی ، خود تنظیمی تحصیلی، زندگی شهروندی،دانش آموزان، مقطع متوسطه



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک