امروزه ضرورت توجه به نوآوری و خلاقیت در سازمان ها تا حدي است كه برخي منابع، نبود آنها را با نابودي سازمان در درازمدت يكي دانسته اند. و از سویی دیگر سازمان ها باید راهبردهای هوشمندی کسب و کار را در برنامه های عملیاتی خود لحاظ کنند. بنابراین پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر هوش سازمانی بر نوآوری با در نظر گرفتن نقش میانجی خلاقیت و یادگیری سازمانی انجام گرفت که از نظر هدف کاربردی و از نظر روش یک پژوهش توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان شرکت پرشین استاندارد بودند که مجموعاً 380 نفر هستند. روش نمونه-گیری تصادفی ساده و حجم نمونه 181 نفر از کارکنان شرکت بودند. به منظور جمع آوري اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد که روایی سازه آن به کمک روش تحلیل عاملی تاییدی بررسی و پایایی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد تائید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها بر اساس مدلسازی معادله ساختاری صورت گرفت. یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که هوش سازمانی بر نوآوری، خلاقیت و یادگیری سازمانی تاثیر دارد. همچنین خلاقیت سازمانی و یادگیری سازمانی، هر دو روی نوآوری سازمانی اثرگذار هستند. و علاوه بر این ها، خلاقیت سازمانی و یادگیری سازمانی، در رابطه ی میان هوش سازمانی و نوآوری سازمانی، نقش میاجی ایفا می کنند.
کلید واژگان :هوش سازمانی، نوآوری، یادگیری سازمانی، خلاقیت سازمانی.
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6160200551490293
- سال انتشار : 1399
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : ششمین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در. مدیریت ، حسابداری. و اقتصاد سالم در بانک، بورس و بیمه
- برگزار کنندگان : دانشگاه شهید بهشتی تهران
- تاریخ ثبت : 1399/07/15 21:01:54
- ثبت کننده : رسول رضائی
- تعداد بازدید : 250
- تعداد فروش : 0