چکیده :

چکیده: شرکت‌ها برای حفظ و کسب مزیت رقابتی ناگزیرند نسبت به تغییرات دنیای کسب و کار حساسیت نشان دهند و تلاش کنند خدمات و محصولات منحصر به فردی ارائه کنند، تا اثربخشی خود را در برابر تغییرات و تحولات حفظ کنند. هدف از پژوهش حاضر، ارائه مدل ساختاری عوامل تاثیرگذار بر ایجاد و توسعه مزیت رقابتی پایدار در صنعت بیمه با رویکرد تحقق مسئولیت اجتماعی در شرکت بیمه آتیه سازان حافظ استان اصفهان تعریف شده است. روش تحقیق، روش کیفی مبتنی بر انجام تکنیک دلفی و نظر سنجی از خبرگان تحقیق به تعداد 23 نفر بود. در این پژوهش محقق با استفاده از روش دلفی به گردآوری داده‌های تحقیق و پژوهش با استفاده از پرسشنامه تخصصی با خبرگان شاغل در جامعه آماری مورد مطالعه پرداخت، سپس با استفاده از روش تحلیل توصیفی میانگین و انحراف معیار پاسخ‌ها توانست عوامل تاثیرگذار بر ایجاد و توسعه مزیت رقابتی پایدار در صنعت بیمه با رویکرد تحقق مسئولیت اجتماعی را شناسایی و اولویت بندی نماید. یافته‌های تحقیق حاکی ازآن است که عوامل اثر گذار شناسایی شده شامل: خلاقیت و نوآوری، کارایی، کیفیت و پاسخگویی به مشتریان می‌باشند. که براساس خروجی جداول حاصل از پرسشنامه‌های تحقیق، شاخص نوآوری با بالاترین میانگین مهم ترین شاخص شناخته شده است.

کلید واژگان :

کیفیت، کارایی، نوآوری، پاسخگویی، مزیت رقابتی، رويكرد تحقق مسئوليت اجتماعي



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک