بر مبنای اصول مدیریت دانش، سازمانهای سرتاسر دنیا اقدام به توسعه و پیادهسازی ابتکارات مدیریت دانش نمودهاند تا بتوانند سطح کارآمدی فرآیندهای شغلی خود را بهبود داده، بهرهوری و کیفیت خدمات خود را افزایش داده و راهحلها و خدمات جدیدی را برای مشتریان خود پیدا کنند. در مفاد فنی، نوآوری را میتوان نتیجه مستقیم کارآمدی در مدیریت دانش دانست. همچنین مدیریت دانش، نوآوری را برای شرکتها و سازمانها در جهت ایجاد ارزش و حفظ مزیت رقابتی در محیط به شدت پیچیده و پویای امروزی، عاملی حیاتی قلمداد میکند. بنابراین، شرکتها و سازمانها برای بقاء در بازارهای پویای جهانی، از گرایشهایی چون بازارمداری، یادگیری مداری و نوآوری بهره میگیرند که هر یک از این گرایشها افزایش عملکرد سازمانها را در پی دارد. نوآوری به عنوان یکی از عوامل کلیدی موفقیت بلندمدت سازمانها در بازار رقابت امروزی به حساب میآید. بر این اساس، با مروری بر مطالعات انجام شده بر روی متغیرهای تحقیق حاضر با ارائه مفاهیم کلیدی برای آشکارسازی ارتباط بین متغیرها به نتیجهگیری درباره این موضوع مهم برای سازمانها پرداخته شده است.
کلید واژگان :ایجاد دانش، ذخیره دانش، انتقال دانش، کاربرد دانش، عملکرد نوآوری
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک